Dnes je piatok, 27.november 2020, meniny má: Milan
Čas čítania
4 minutes
Zatiaľ prečítané

/Ukončené/ Gratulujeme výhercom v SÚŤAŽI ku knihe Enzýmy - stavebné kamene života

september 02, 2020 - 10:00
Dodajte jej sily! Oslabenú imunitu treba riešiť. Niekedy môžeme robiť maximum – zdravo sa stravovať, cvičiť, nevynechávať preventívne prehliadky, a aj tak sa tá nešťastná viróza i baktéria na nás nalepí. Netreba zúfať, návod na stopercentnú imunitu neexistuje, oslabená imunita je individuálnou záležitosťou každého z nás. Ponúkame niekoľko tipov a rád, ako sa chrániť čo najviac. A traja z vás získavajú knihu o Enzýmoch.

Žijeme dobu, ktorá si na nás pravidelne pripraví hneď niekoľko viróz, musíme sa teda mať na pozore.  Dôkladná hygiena a zodpovedné správanie sa nielen k sebe, ale aj k svojmu okoliu je základom. 

Keď je imunita oslabená 

Oslabená imunita má hneď niekoľko príznakov, zároveň ale platí, že sa u každého prejavuje individuálne. V praxi rozoznávame fyzickú únavu (svaly, kĺby), nekoncentrovanosť, bolesť hlavy, neschopnosť sústrediť sa, psychické problémy, celý zástup vírusových a bakteriálnych ochorení a problémov s nimi súvisiacich. Konkrétne máme na mysli napr. bežnú virózu, nádchu, zápal hrdla či močového mechúra až po závažnejšie pľúcne problémy. Pokojne sa dá povedať, že  na nás na každom rohu číha nejaký problém. Problém, ktorý keď sa „usídli“ v organizme, máme čo robiť. Telesná schránka je v plnej permanencii, telo v zvýšenej aktivite poradiť si s neželaným „hosťom“ čo najskôr. A hlavne účinne. 

Ako však zabrániť oslabovaniu imunity?  

Imunitu si buduje náš organizmus celý život. Pre naše telo je najprirodzenejším dostatok pohybu, spánku a slnečných lúčov. Je zároveň alfa a omega zostať zdravým počas väčšiny roka. Dobrou radou je využiť každú možnú chvíľu na pohyb. Zacvičme si počas prestávok v práci. Ak na to práve nie je priestor, pomôže aj krátka prechádzka, prešľapovanie z nohy na nohu na spôsob pochodovania, ponaťahovanie si stuhnutého svalstva, končatín.

Namiesto dopravných prostriedkov je dobré ísť do práce či školy pešo. Ak to vo väčšej časti nejde, snažme sa nedostatok pohybu dorovnať cvičením ráno a večer. Nutné je však dodať, že ani prílišná fyzická aktivita nie je to pravé (nepreceňujme sa) – skôr naopak, je jedným z faktorov, ktorý nabúra obranyschopnosť nášho organizmu. Ideálne sú najmä prechádzky na slnku, 30-45-minútová rýchla chôdza urobí organizmu dobre.

Rovnako dôležitý je spánok. Telo jednoducho potrebuje zregenerovať. Ak je organizmus oddýchnutý, lepšie sa dokáže „popasovať“ s nástrahami v podobe zdravotných problémov. Dospelý človek by mal spať 7-9 hodín, ľuďom nad 65 rokov postačí „leňošiť“ aj o hodinu menej. 

Čo sa dôležitosti týka, tak na rovnakej méte stojí aj zlé, nedostatočné a nepravidelné stravovanie, a rovnako tak to platí aj o príjme tekutín. Každý jeden výživový poradca, fitnes tréner či profesionálny športovec vám povie, že najdôležitejšou je vyvážená strava. Aj tu platí, že pri každom človeku je to individuálne, niekoľko zásad je ale dobré dodržiavať. Naučme sa teda jesť 4-6x denne a to v menších porciách, pričom treba dbať na to, aby strava bola čo najpestrejšia. Dôležitým momentom je dodržiavanie pitného režimu – voda je top, konkurujú aj nesladené bylinkové čaje. Určite do svojho jedálnička nezabudnime zaradiť potraviny bohaté na vlákninu, teda zeleninu, ovocie, strukoviny, celozrnné výrobky, ďalej bielkoviny (kuracie či morčacie prsia, vajcia, tofu, sója) či komplexné sacharidy (zemiaky, bezvaječné cestoviny, ryža). Na opačnej strane potom obmedzme príjem jednoduchých cukrov – sladené nápoje, všeobecne sladkosti, a rovnako tak odsuňme na perifériu tuky s nasýtenými mastnými kyselinami, čo v praxi znamená povedať nie slanine, smotane, údeným výrobkom, škvarkom a pod. 

Na imunitu výrazne vplýva aj stres, nepohoda či zlé psychické rozpoloženie. Snažme sa preto k životu a povinnostiam pristupovať optimisticky, zbytočne sa nestresovať, naučiť sa vyhodnocovať veci – čo je dôležité, čo menej, čomu venovať energiu. Na znovu nabratie pozitívnej nálady dobre pôsobí športová aktivita či prechádzka v prírode. 

Za oslabenou imunitou potom stoja ešte dva faktory – nevyhovujúce životné prostredie a vrodené poruchy imunity. Tu by sme odporúčali niekoľko spôsobov prírodnej prevencie. Vhodná je dozaista hydroterapia, konkrétne kúpele, sauna, ale aj úplne obyčajné striedavé sprchovanie sa teplou a studenou vodou. Ďalej vyhýbanie sa samotnému fajčeniu, či miestam, kde sa fajčí, rovnako tak alkoholu. Za dobrou imunitou teda stojí kombinácia zdravého životného štýlu, stravy a pohybu. 

Enzýmy na oslabenú imunitu

Je nutné správnym prístupom k životu neustále posilňovať obranyschopnosť organizmu. Významnú rolu hrajú pre ľudský organizmus potrebné vitamíny, probiotiká a enzýmy. Vhodnou je aj enzýmová terapia za pomoci lieku Wobenzym. Ten podporuje oslabenú imunitu, pomáha pri opakovaných zápaloch dýchacích ciest, ktoré majú bakteriálny a vírusový pôvod. Enzýmy totiž ovplyvňujú a zároveň výrazne vplývajú na biochemické procesy v organizme, jednoducho povedané, bez nich by neexistoval život. Niektoré enzýmy pomáhajú naštartovať imunitu, udržiavajú imunitný systém v želanej rovnováhe. Platí, že ak ich máme v tele nedostatok, dodáme si ich z vonkajších zdrojov, a práve tu nastupuje spomínaný liek Wobenzym, ktorý je na trhu už viac ako polstoročie. Navyše predstavuje zaručenú a účinnú kvalitu, keďže prešiel množstvom striktných a prísnych klinických štúdií. 

O tom, že ide o overený a  obľúbený liek, svedčí aj prieskum agentúry AISA, z ktorého vyplýva, že s Wobenzymom bolo spokojných až 90% tých, ktorí ho užívali. Sila tohto účinného pomocníka v boji proti oslabenej imunite, ale aj infekčným a zápalovým ochoreniam, spočíva práve vo fakte, že pomáha aby sa organizmus s chorobou dokázal vyrovnať sám vo svojom najprirodzenejšom prostredí. Wobenzym tiež zlepšuje účinok antibiotickej liečby. Viac na www.wobenzym.sk

Gratulujeme trom výhercom, ktorým poputuje knižka:

Tomáš Senaj

Jozef Oravec

Anna Steineckerová

Držíme palce v ďalšej súťaži!

 

- - Inzercia - -